MAN TopUsed 2022’de satışlarını seyahat otobüsü segmentinde %80, inşaat kamyonunda ise %10 artırdı

Kuruluştan yapılan basın açıklaması aşağıda bulunuyor:

MAN TopUsed, kurumsallık anlayışı, hizmet kalitesi ve imza attığı yeniliklerle Türkiye ikinci el pazarında sektörün güven adresi olmaya devam etti. Pandemi sürecinde müşterilerine birçok avantajlı kampanya ile birlikte şehirlerarası otobüs pazarında 6 aydan 1 yıla kadar uzatılmış garanti ve bakım paketi sunan MAN TopUsed, yaşanan tedarik zinciri krizine rağmen satışlarını arttırmayı sürdürdü.
MAN Hafif Ticari Araçlar ve İkinci El Satış Direktörü Cumhur Kutlubay, 2022 yılında yaşanan zorluklara rağmen tüm ürün gruplarında başarılı bir yıl geçirdiklerini belirterek, “MAN TopUsed olarak, 2022 yılında yaşanan zorluklara rağmen şehirlerarası otobüs satışlarımızı yüzde 80, inşaat kamyonu pazarındaki satışlarımızı da yüzde 10 oranında artırarak, yılı hedeflerimizin üstünde tamamladık” dedi.
MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş. Yıllık Değerlendirme Toplantısı'nda konuşan MAN Hafif Ticari Araçlar (HTA) ve İkinci El Satış Direktörü Cumhur Kutlubay, 2022 satışları ve 2023’e ilişkin beklentileri hakkında şunları söyledi:
MAN TopUsed olarak yeniliklerimiz ile sektörde öncülük ediyoruz
“İstanbul Asya ve Avrupa Yakalarının yanı sıra Ankara merkez, Ostim Şube, İzmir, Konya ve Mersin şubelerimiz ile toplam 7 noktada hizmet veriyoruz. Almanya merkez ile olan bağlantılarımız sayesinde, global pazarları da sürekli odak noktamızda tutuyoruz. Sıfır araç takas alımlarımızda marka farkı gözetmeksizin müşterilerimize, kamyon/çekici, otobüs ve hafif ticari araçlarda segmentler arası geçiş yapabilme imkanı da sağlayarak destek oluyoruz.
MAN TopUsed olarak, uzun yıllardır ikinci el piyasasına kurumsallık, güven ve yenilikler sağlamak konusunda en önemli katkıları yapan firmaların başında geliyoruz. Müşterilerimizin araçlarını alırken de kendilerine araç tedarik ederken de araçları çok ciddi kontrollerden geçiriyor, markamızdan beklendiği şekilde tüm yasal ve iç denetim gerekliliklerini şeffaflık ve dürüstlük ilkelerini en öne koyarak eksiksiz yerine getiriyoruz. Tüm titiz çalışmalarımız da TopUsed markamızın hem sektörde yükselerek büyümesinin hem de güvenin adresi haline gelmesinin temelini oluşturuyor.
2022’de hem hedeflerimize hem de yüksek müşteri memnuniyetine ulaştık
MAN TopUsed olarak, 2022’de müşterilerimize sunduğumuz ve alım imkanlarına göre değişkenlik gösteren birçok avantajlı kampanya sayesinde zorlu ve belirsizlik dolu bir yılı hedeflerimizi gerçekleştirerek ve yüksek müşteri memnuniyeti sağlayarak geride bıraktık. Özellikle sektörde öncülük etmiş olduğumuz kişiye özel uzatılmış garanti, bakım paketi, finansman ve teknik modifikasyon çözümleri ile ikinci elde kurumsal güvenin, şeffaflığın ve müşteri memnuniyetinin adresi olduk. Müşterilerimiz, bizden satın aldıkları araçları, teknik ekspertizden geçmiş olduğunu bilerek ve güvenerek alıyorlar. Bunlara rağmen makul zamanda oluşan tüm problemlerde müşterilerimize destek olmayı önemli önceliklerimizden biri olarak görüyoruz.
Şehirlerarası otobüs pazarında satışlarımızı yüzde 80 artırdık
Pandemi sürecinde yaşanan turizm ve taşımacılık sektöründeki daralma, 2022 yılında geçmişten gelen taleple birlikte güçlü bir yükseliş gösterdi. Bizde şehirlerarası otobüs pazarında, müşteri ihtiyaçları doğrultusunda özelleştirilmiş finansman desteğimiz, cazip kampanyalarımız ve uzatılmış garanti ve bakım paketi gibi satış sonrası hizmetlere yönelik desteğimiz ile önemli bir satış başarısına ulaştık. Tüm ürün gruplarımızda başarıya ulaştığımız 2022 yılında, şehirlerarası otobüs pazarındaki satış rakamlarımızı bir önceki yıla göre oranla yüzde 80 artırdık. Bu başarımızda özellikle MAN TopUsed Otobüs Satış Bölümü’nün tecrübeli kadrosunun müşteri odaklı yaklaşımının çok önemli bir katkısı oldu.
İnşaat aracı segmentindeki satışlarımız yüzde 10 arttı
Kamyon ve çekici pazarındaki, finansmana erişim ve tedarik zincirinde yaşanan sıkıntılar nedeniyle 2022, zor bir yıl oldu. Özellikle tedarik krizi sebebi ile artan araç ve navlun fiyatlarındaki yükselmeden dolayı, müşterilerimiz araç filosunu yenilemede 2022’de daha temkinli bir planlama uyguladı. Biz de bu zorlu süreçte kamyon/ çekici segmentlerinde piyasayı yakından takip ederek, müşterilerimizin yaşadıkları sıkıntıları, oluşan beklentileri doğrultusunda gerekli adımları hızlı bir şekilde atarak, bu zor dönem dönemi hem kendimiz hem de paydaşlarımız için ciddi anlamda kolaylaştırdık. Bu dönemde otobüslerde olduğu gibi bakım paketi ve uzatılmış garanti ürünlerimiz kamyon ve çekici araçlarımız için de fark yaratan değer noktaları olarak ön plana çıktı.
Bu ürünlerimizin yanı sıra özellikle de sektörün finansmana ulaşmada problemler yaşamaya başladığı yılın 2’nci yarısında müşterilerimize 500.000 TL 12 ay’ a kadar 0 faizle kredi kartına taksit imkanı sunduk. Attığımız bu adım müşterilerimizin alım yapmalarını büyük oranda kolaylaştırdı. Nitekim bu çözümlerimiz müşterilerimizde de karşılık buldu ve satış rakamlarımızı önceki yıla göre geliştirdik. Tedarik sıkıntıları ve ekonomik nedenlerle beklenenin gerisinde bir yıl geçirmiş olan inşaat aracı segmentinde yüzde 10 oranında bir artış yakaladık.

Diğer Haberler
TCMB'nin 2 hafta vadeli 300 milyon euro tutarında döviz karşılığı TL swap ihalesinde teklif 315 milyon euro
TCMB'nin 2 hafta vadeli 800 milyon dolar tutarında döviz karşılığı TL swap ihalesinde teklif 897 milyon dolar
TCMB'nin 1 ay vadeli 400 milyon dolar tutarında döviz karşılığı TL swap ihalesinde teklif 249 milyon dolar
TCMB'nin 3 ay vadeli 300 milyon dolar tutarında döviz karşılığı TL swap ihalesinde teklif 212 milyon dolar
Nebati:Selektif kredi politikamız çerçevesinde son dönemde devreye aldığımız finansman imkanı başta olmak üzere yatırımı, istihdamı, ihracatı ve ülkemizin üretim potansiyelini artırıcı adımları uygulamaya devam edeceğiz
Kaliforniya'nın kuzeyinde meydana gelen 6.3 büyüklüğündeki depremin ardından tsunami alarmı verilmedi - ABD tsunami uyarı merkezi
İtalya, yerel işletmelere yönelik savaş yardımında 23 milyar euro tutarındaki artış için AB'den onay aldı